 |
 |
 |
KERSTCOLLECTE |
 |
|
Zolang we jammer genoeg met een beperkte groep zondags de diensten mogen bijwonen zetten we het collecteren voor voorliggende maanden voort. Begin november vroegen wij u voor het laatst om bij te dragen aan de Herfstcollecte. Nu brengen wij u de Kerstcollecte over de maanden november en december onder uw aandacht. Een aantal van u heeft in de loop van de tijd al bijdrages gestort voor de diverse doelen of collectebonnen ingeleverd. Voor anderen is de periodieke oproep dè gelegenheid om weer voor elk van de collectes een bijdrage over te maken. Deze moeilijke tijd vraagt veel aanpassingen, ook in de manier van organiseren in onze wijkgemeente. Om alles draaiende te houden is uw bijdrage hard nodig. We rekenen ook deze keer weer op u! We blijven voorlopig ook in het nieuwe jaar 2021 op deze manier invulling geven aan het organiseren van de collectes. In het vroege voorjaar komen we weer bij u terug.
Om u een idee te geven welke doelen de 1e, 2e en 3e (deur) collectes in de periode van toepassing zijn hier een overzicht:
|
|
|
|
|
1e collecte
|
2e collecte
|
3e collecte
|
08 november
|
Diaconie
|
Plaatselijke gemeente
|
Predikantsplaatsen
|
15 november
|
Diaconie
|
Plaatselijke gemeente
|
Voedselbank
|
22 november
|
Najaars zendingscollecte
|
Plaatselijke gemeente
|
Diaconie
|
29 november
|
Diaconie
|
Plaatselijke gemeente
|
Onderhoud gebouwen
|
06 december
|
Diaconie
|
Plaatselijke gemeente
|
Kerk en Samenleving
|
13 december
|
Diaconie
|
Plaatselijke gemeente
|
Orgels
|
20 december
|
Diaconie
|
Plaatselijke gemeente
|
Missionair werk en kerkgroei
|
|
|
We willen vooral de 3e collecten van 15 november Voedselbank en 6 december Kerk en Samenleving, die verantwoordelijk is vier wijkinloophuizen in Zeist, van harte bij u aanbevelen. Als u via iDeal een extra bedrag aan deze doelen wilt geven kunt dit in het opmerkingen veld aangeven.
|
Hoe kan ik geld overmaken?
|
U kunt er voor kiezen om uw gift onder te verdelen in 3 collectes, waarbij de 1e collecte bestemd is voor de diaconie, de 2e collecte voor de plaatselijke gemeente en de 3e collecte voor de doelen zoals hierboven aangegeven. Maar u mag ook een groot bedrag overmaken naar de 1e collecte en dan zullen de kerkrentmeesters dit bedrag verdelen over de verschillende doelen. Als dat uw bedoeling is kunt u dit aangeven op het invulformulier of in het opmerkingenveld van uw overschrijving.
Er zijn drie manieren om uw bijdrage over te maken. Via een iDeal-betalingVia een eigen overschrijving (online of met overschrijvingsformulier)Via collectebonnen
|
iDeal-betaling
|
Door het Kerkelijk Bureau is een speciale site aangemaakt voor alle wijkgemeenten in Zeist. U vindt daarop de verschillende mogelijkheden om via iDeal geld over te maken. Maar met de volgende link komt u rechtstreeks bij de pagina voor Zeist-West: Collectes Zeist-West. Via het formulier kan er een gift/donatie gedaan worden.
Op de site kiest u voor gift/donatie, waarna u op een nieuwe pagina komt waar u het formulier kunt invullen. 1. Er kan er een e-mailadres worden opgegeven waar een bevestiging naartoe verzonden wordt zodra de gift afgerond is. Het is niet verplicht om dit veld in te vullen. 2. Het proces eindigt met het invullen of selecteren van een bedrag. 3. Desgewenst kunt u eventuele opmerkingen met betrekking tot de gift kwijt in het opmerkingenveld. 4. Door verder te gaan kunt u daarna via iDeal uw betaling doen.
Als u via uw telefoon wilt betalen kunt u gebruik maken van de QR code hiernaast, waarna u de keuze maakt om via de webpagina verder te gaan. Let op: gebruik alleen deze QR-code. De code uit oude berichten is verlopen!
|
|
|
Zelf overschrijven
|
-1e collecte: NL96 INGB 0663 9114 94 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Zeist o.v.v. 1e collecte
-2e collecte: NL46 RABO 0373 7335 34 t.n.v. CvK Protestantse Gemeente Zeist o.v.v. 2e collecte wijkgemeente Zeist-West
-3e collecte: NL46 RABO 0373 7335 34 t.n.v. CvK Protestantse Gemeente Zeist o.v.v. 3e collecte wijkgemeente Zeist-West
|
Collectebonnen
|
De collectebonnen kunt u in een envelop inleveren in de brievenbus van het Kerkelijk Centrum. Vermeld op de envelop voor welke collecte of welk doel de bonnen bestemd zijn.
Mocht u nog vragen hebben neem dan contact op met één van de kerkrentmeesters via het e-mail adres kerkrentmeesters@pknzeistwest.nl. We kijken uit naar uw bijdragen!
Piet Jan Keymel , kerkrentmeester Jan Stafleu, kerkrentmeester Nicolette van de Kuilen, kerkrentmeester Lo van Yperen, diaken
|
Printerversie
|