U bevindt zich hier: Berichten  

AFSPRAKEN IN CORONATIJD

Voorlopig maximaal 30 personen in viering

Op de persconferentie van afgelopen dinsdag 29 september heeft de regering ons opgeroepen om het aantal sociale contactmomenten zo veel mogelijk te beperken. Een van de maatregelen is het beperken van het aantal mensen per ruimte tot 30 personen. De corona-adviescommissie heeft de kerkenraad geadviseerd hier gehoor aan te geven omdat het aantal besmettingen in de risicogebieden, waaronder Zeist, weer snel stijgt.
De wijkkerkenraad heeft dit advies overgenomen en besloten dat we voorlopig teruggaan naar maximaal 30 personen in de viering.
De veiligheid van gemeenteleden en medewerkers blijft daarbij ons uitgangspunt. Tevens stellen we ons hiermee solidair op naar andere organisaties in de maatschappij, die niet zijn vrijgesteld van de extra maatregelen, zoals de kerken op basis van het grondwettelijke recht van godsdienstvrijheid.
We blijven de ontwikkelingen en adviezen van de Ooverheid volgen, om daar snel op in te kunnen spelen.

Namens de wijkkerkenraad
Kees Manintveld, voorzitter a.i.



Gebruiksplan corona Kerkelijk Centrum

Voor het gebruik van het Kerkelijk Centrum in coronatijd is een officieel gebruiksplan geschreven.
In dit gebruiksplan zijn de afspraken en voorwaarden voor gebruik vastgelegd. Een wat streng stuk, maar we nemen al de maatregelen voor uw gezondheid.
Welke activiteiten en vieringen weer toegankelijk zullen zijn, en onder welke voorwaarden kunt u steeds lezen in de Nieuwsbrief.

Als u houdt van ambtelijke stukken, kunt u het hele gebruiksplan hier downloaden [607 KB] en lezen.
Het allerbelangrijkste is dat we allemaal gezond blijven en daarom moeten we wat afspraken met elkaar maken.


 
 
Iedereen die naar een viering of andere bijeenkomst wil komen moet zich veilig voelen. Zowel de bezoekers, maar vooral ook de medewerkers die zich inzetten om dit mogelijk te maken.
Als je denkt: ik blijf liever nog even thuis dan is dat natuurlijk ook een goed besluit. We blijven de vieringen met evenveel enthousiasme ook uitzenden via Kerkomroep en YouTube.
We hebben de zaal zo kunnen inrichten dat we voor 100 mensen plaats hebben met 1,5 meter afstand tussen de stoelen.
Het is belangrijk dat je je van te voren aanmeldt via internet. Dan weten we hoeveel mensen er komen en kom je niet voor niets, omdat het vol is. De registratie geeft ons ook de mogelijkheid om in geval van een besmetting de andere bezoekers te kunnen waarschuwen. Volgende week is er meer informatie over de manier van aanmelden.
Mensen die coronagerichte klachten hebben worden verzocht om niet in te schrijven om de veiligheid van de anderen te waarborgen.
Kom ruim op tijd. We hebben vooraf extra tijd nodig om de dienst goed te laten verlopen.
We vragen iedereen om binnen te komen via de hoofdingang. De zijingang wordt gebruikt door de NGK
Bij binnenkomst word je welkom geheten door een coördinator die zonodig enige uitleg geeft, waarna je door een andere coördinator naar je zitplaats wordt begeleid.
Was vooraf thuis de handen. Bij de ingang van de kerkzaal is handdesinfectie beschikbaar.
Eenmaal binnen is het niet de bedoeling dat je gaat 'buurten' bij anderen, hoe fijn het ook is iedereen weer te zien. Houd voortduren de 1,5 meter in de gaten.
Het is ook heel erg verdrietig dat we nog niet samen mogen zingen, maar de muziek kunnen we ook op een andere manier beleven.
Aan het eind van de viering staan de coördinatoren weer klaar om te helpen met het vertrek.
Helaas kunnen we nog niet samen koffiedrinken na de viering, maar dat hopen we op een later moment weer in te halen.
Er is voor hoge nood een toilet beschikbaar, maar het is veel veiliger als je zoveel mogelijk thuis naar het toilet gaat.
We hebben coördinatoren waar je alles aan kunt vragen. Zij helpen je graag zo goed mogelijk en leggen graag onze richtlijnen uit. Je herkent ze aan de rode hesjes.



 

Collectes voorlopig digitaal Regelmatig houden we een collecte waarin we in één keer collecteren met terugwerkende kracht over de afgelopen weken





Printerversie